Учнівське самоврядування

Стан розвитку учнівського самоврядування 

На виконання Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини», затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.08.2015 №881-р, Міністерством освіти і науки в 2015/2016 навчальному році в закладі продовжувалася робота, спрямована на формування соціальної активності та громадянської самосвідомості молоді через розвиток органів учнівського самоврядування.

Виховна система школи передбачала наявність органів загальношкільного самоврядування  у кожному класному колективі окремо. Модель учнівського самоврядування Кочетоцької ЗОШ І-ІІІ ступенів  цілеспрямована, конкретизована, систематизована і прогнозована за наслідками діяльності  школярів. Метою учнівського самоврядування є  формування  особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, яка забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом залучення їх до активної  участі у вирішенні важливих питань класу та школи, в залученні всіх  членів шкільного колективу до планування, організації, контролю й підбиття підсумків виховної,  навчальної та суспільно-корисної діяльності.

Основні завдання органів учнівського самоврядування:
– забезпечення і захист прав та інтересів учнів;
– забезпечення виконання учнями своїх обов’язків;
– сприяння навчальній та творчій діяльності учнів;
–    створення різноманітних учнівських гуртків, товариств, об’єднань, клубів за інтересами.

Школа «Лідер» – це актив школи, який керується Положенням, координує роботу ДШО «Лідер»  та ДШО «Барвінчата». Членами школи «Лідер» є командири класів та їх заступники.
Засідання з активом школи «Лідер» проводились відповідно до плану роботи.

Співдружність секторів, які діють у школі, дозволяє урізноманітнити і конкретизувати функції самоврядування, дає можливість кожному учневі  знайти саме свою справу, яка йому ближча за інтересами, здібностями нахилами .

У 2017/2018 навчальному році учнівським самоврядуванням було проведено велику роботу по залученню учнів  до активного громадського шкільного  життя, з  виявлення і розвитку в учнів  здібностей до різних видів  позаурочної діяльності .
Президентом учнівського самоврядування є учениця 10-А класу Костенко Ілона. Секретар Чепенко Анна (9-Акл), працювало 3 сектори, кожен з яких  відповідав за роботу певного напрямку. Відповідно були обрані члени секторів.

  • Учбовий сектор: Мінченко Дар’я, учениця 10-А класу, Колесниченко Валерія (8-Акл).
  • Сектор «Коло ідей»: Костенко Альона та Тарабіна Руслана (6-А кл), Даценко Поліна (7-А кл).
  • Сектор здоров’я: Левченко Богдан (10-А кл) Бородін Євген, Корнієнко Іван (8-А кл)

Так «Учбовий сектор» вів облік виконання домашніх завдань і корегував ставлення учнів до навчання. Розглядав питання, які стосуються поведінки учнів та етики.  Члени комісії проводили бесіди з учнями, які найчастіше порушували  дисципліну на уроках  та під час перерв, виявляли причини такої поведінки, намагались допомогти виправитись порушникам, зрозуміти свої помилки . Робота велася з учнями: Грошев Є., Бабенко Б. Результати роботи   регулярно висвітлювались на лінійках.

Під керівництвом сектору «Коло ідей» проводилися культурно – масові заходи в школі. Члени комісії працювали над  складанням сценаріїв свят, вечорів, естетичним оформленням сцени. Члени сектору брали участь  у загальношкільних заходах:

  • День учителя;
  • День Святого Миколая;
  • Новорічна вистава «Снігова королева» для учнів початкової школи;
  • Благодійний ярмарок до Дня святого Валентина;
  • Лінійка-реквієм «Чорнобиля гіркий полин»;
  • Гра-подорож «Країною Барвінковою» для учнів початкової школи;
  • Селищний мітинг до Дня перемоги над нацизмом у ІІ Світовій війні в Україні;
  • Лінійка до Дня Європи;
  • Свято «Останній дзвоник»

районних заходах:

  • семінар молодих учителів району;
  • фестиваль Дружин юних пожежних рятівників;
  • військово-патріотична гра «Джура».

«Сектор здоров’я» допомагав у організації спортивних заходів в школі. Також сприяв  участі у спортивних змаганнях в районі:

  • Малі олімпійські ігри;
  • Турнір з шахів;
  • Турнір з баскетболу та футболу;
  • Районна Спартакіада серед допризовної молоді.

Також протягом року працювала дитяча організація «Барвінчата» для учнів 1-4 класів, яка є складовою загальної організації «Лідер». Командиром організації було обрано Плотнікова Олексія.

До складу дитячої організації входять такі сектори:

  • Сектор «Зірковий трамплін»
  • Сектор «Всезнайко»
  • Сектор «Юний олімпієць»

Кожного місяця, проводилися бесіди, тренінги, різноманітні ігри, КВЕСТИ: «Що означає бути людяним», «Дбай про інших», «Чемність – запорука успішності», «Казкова алея».

Протягом року всі члени учнівського самоврядування сумлінно виконували обов’язки. Барвінчата вчилися бути ініціативними, відстоювати власну думку, формувати активну громадянську позицію.